Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimal Route Planning for Electric Vehicles
Juřík, Tomáš ; Franek, Lešek (oponent) ; Fiedler, Petr (vedoucí práce)
V této práci popisujeme algoritmy, které umí vypočítat trasy pro elektické vozidla. Tyto trasy mohou být vypočítány v závislosti na jednoduchých metrikách, jako jsou například vzdálenost a doba dojezdu, nebo v závislosti na pokročilejší metrice, jako je například energeticky optimální metrika. Tato metrika je parametrizovatelná konstrukcí elektrického vozidla. Dále popisujeme nový algoritmus, který vypočítá energeticky optimální trasy, které jsou více přijatelné pro řidiče, protože zároveň zohledňují metriku času při výpočtu trasy.
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
This bachelors thesis is focused on technologies used for storing electric energy in electric vehicles. The first chapter deals with history of technologies for electric energy storing and their use in early electric vehicles. It continues by description of electric vehicles that were occasionally produced through the 20th century, up to 1990s when this technology became attractive again. The following chapter describes types of electric cars and gives us examples of currently produced cars. The third part deals with technologies used in present and recent past. Subsequently, in the last chapter, there are introduced technologies which might be sufficient substitution to current systems or even to conventional combustion engines in future.
Application of Sustainable Development Concept as a Factor of International Competitiveness
Kolmosová, Lucia ; Kojdová, Zuzana (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
This Master's thesis focuses on the application of the sustainable development concept in the company Volkswagen Slovakia to enhance its competitiveness. The automotive company is analysed as a player in the sustainable mobility industry and its current strategy is evaluated in sense of sustainability. Based on the most relevant aspects of the analytical part, several recommendations are suggested that should boost the firm's operations in the area of electric vehicles production and mobility service providing and which should contribute to achieving the eco-advantage in the industry.
Electric cars as the ecological future of transport
Mironova, Alexandra ; Walek, Agata (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to describe electrical means of transport with regard to their impact on the environment in comparison with conventional means of transport. The introduction compares gasoline cars and electric vehicles and their impact on the environment. The next chapter describes the historical background of the electric car. The following section discusses several types of electric vehicles and describes their properties. The last chapter explains the impact on the environment and suggestions for improving the ecological situation
EV smart charging and BESS in increasing the PV hosting capacity of distribution networks
Filip, Robin ; Lehtonen, Matti (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
The master's thesis deals with the impact of charging of electric vehicles and battery energy storage systems on photovoltaic hosting capacity of low voltage distribution networks. A Monte Carlo-based simulation is used to analyze predominantly rural, intermediate and predominantly urban regions facing different penetrations of electric vehicles utilizing uncontrolled and controlled charging and evaluate their impact on photovoltaic hosting capacity of Finnish residential areas. Subsequently, electric vehicles are both replaced and supplemented by residential battery energy storage systems and the impact is studied. The thesis ends with a short feasibility analysis of BESS utilization.
Aplikace ultrakapacitorů v dopravních systémech
Kalina, Emil ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá relativně novými součástkami umožňujícími akumulaci elektrické energie - ultrakapacitory. Zaměřuje se na jejich aplikaci v dopravní technice - v elektrických vozidlech nezávislé trakce. Byl navržen a ověřen systém ultrakapacitor + DC/DC přizpůsobovací měnič, jehož řízení novým způsobem velmi příznivě modifikuje časový průběh proudu trakčního akumulátoru během jízdního cyklu. Navržené zapojení ultrakapacitoru a DC/DC měniče zakomponované do struktury pohonu experimentálního elektrického vozidla s asynchronním motorem přispělo ke zvýšení dojezdu cca o 16% (zjištěno experimentálními zkouškami). Toho bylo dosaženo zejména omezením odběru proudových špiček z akumulátorové baterie, a také zefektivněním ukládání energie získané při rekuperačním elektrodynamickém brzdění vozidla. Jádrem systému je řízení přizpůsobovacího měniče za účelem aktivní filtrace proudu akumulátoru na jeho dlouhodobou střední hodnotu tj. odstranění proudových (výkonových) špiček způsobených akcelerací z nenulové počáteční rychlosti nebo rekuperačním brzděním. Toto je realizováno podřízenou proudovou smyčkou. Té je ještě ovšem nadřazena napěťová regulační smyčka, která nastavuje z dlouhodobého hlediska napětí ultrakapacitoru na vhodnou velikost - nepřímo úměrnou rychlosti vozidla. Tak je zajištěn vhodný energetický management ultrakapacitoru. Dále byly ověřeny vlastnosti souboru ultrakapacitorů, a shrnuty a kriticky zhodnoceny metody pro omezení vlivu rozdílnosti kapacit při sériovém zapojení.
Aspekty elektromobility v podmínkách evropského trhu
Sedláček, Tomáš
Bakalářská práce se zabývá problematikou elektromobilů v Evropě. Bližší pozornost byla v rámci praktické části zaměřena na míru využívání elektromobilů v porovnání s vozy se spalovacími motory. Dále se práce zaměřuje na problematiku vývoje infrastruktury dobíjecích bodů spolu s množstvím nově registrovaných elektromobilů. Opomenut nebyl ani cenový vývoj konkrétních vozidel v souvislosti s poptávkou po těchto vozidlech. Závěrem jsou vytyčeny návrhy, které mohou vést k zvýšení míry dostupnosti a využívání vozidel na elektrický pohon.
Recycling modern cars
Borik, Matúš ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
The Earth has been facing a large overuse of recycling limits regarding organic and inorganic raw materials, causing a lack of capacity for greenhouse gas absorption. The automobile industry has taken off rapidly in recent decades and has a stake in this issue. A significant negative impact on car production growth is resource extraction, which brings up several environmental concerns, such as the depletion of resources, the environmental unsustainability that leads to global warming, and health concerns connected to the source extraction and car production. If the level of car use is to be maintained, the main solution is to focus on recycling and the production of eco-friendly vehicles. Recycling methods´ research for modern vehicles and their analysis is the aim of this bachelor’s thesis, with a goal to provide an overview of different types of recycling procedures. The first part tackles general recycling principles and the recycling of vehicles, part by part. Afterwards, the thesis shifts its attention toward renewable sources and their utilization in the automotive industry (electric vehicles), and the recycling of end-of-use modern cars. The last part brings a close look at renewable energy storage options, specifically hydrogen (H2), its fuel cell application, recycling of hydrogen cars, and the future of propulsion. The thesis is discussed with an expert engineer in the field of alternative drives.
Noise generator for electric cars
Sleiman, Adham ; Horák, Aleš (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the multifaceted aspects of noise generation in electric vehicles. By exploring regulations, industry practices, and presenting innovative noise generation models, it advances our understanding of this emerging issue. The research findings can guide the development of quieter and more sustainable electric vehicles, contributing to a positive user experience and a harmonious coexistence with the environment.
Environmentální a zdravotní přínosy elektromobility
Sanetrník, Michal ; Bendl, Jiří (vedoucí práce) ; Hůnová, Iva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zdravotními a environmentálními přínosy elektromobility. Hlavním cílem této práce je popsat stávající neúnosná zdravotní a environmentální rizika emisí silničních vozidel se spalovacím motorem a zjistit, zdali elektromobily tato rizika eliminují. Dílčím cílem práce je zhodnotit efektivitu stávajících emisních regulací v automobilové dopravě. První část této rešeršní práce popisuje stávající stav znečištění vnějšího ovzduší, zdroje znečištění, expozici a zdravotní dopady obyvatel. Druhá část je věnována elektromobilům a automobilům se spalovacími motory a porovnává jejich zdravotní a environmentální dopady. Výstupem této práce je, že vozidla se spalovacím motorem každoročně přispívají k více než čtyřem milionům předčasných úmrtí po celém světě, urychlují globální klimatickou změnu, poškozují ozonovou vrstvu, přispívají k acidifikaci, eutrofizaci a negativně působí na vegetaci i opylovače. Z těchto důvodů je nezbytné přejít na zdravotně a environmentálně příznivější alternativu. Bateriová elektrická vozidla jsou vhodnou náhradou ve všech sledovaných bodech této práce, zejména bude-li s jejich zaváděním současně probíhat přechod na obnovitelné zdroje. Klíčová slova znečištění ovzduší, emise, předčasná úmrtí, spalovací motory, elektromobily

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.